Klikk på de ulike fanene for å lese mer eller gå direkte til vår online betalingsløsning:

mobilparkering.com

Hva er Skiltgjenkjenning?

Med skiltgjenkjenning går alt sømløst. Man trenger ikke billett og man kan betale med mobilen.

  1. Skiltnummeret leses ved innkjøring og starter p-tiden. 
  2. Ved utkjøring leses skiltet igjen og stopper p-tiden.
    • Betal på betalingsautomaten rett før du kjører ut ved å legge inn skiltnummeret
    • Betal på mobilen etter du har kjørt ut innen 48 timer
    • Vent på faktura, men da tilkommer fakturagebyr

Det er satt en fri gjennomkjøringstid. Hvis man kjører ut innen dette blir man ikke belastet. Hvis man parkerer lenger, vil tiden telle fra innkjøringstidspunktet.

Dersom du har betalt parkeringen på forhånd (f.eks fordelsparkering, leieavtale, kontrakt, eller booking) så har vi hvitelistet bilen din og du trenger ikke gjøre noe som helst. Sjekk din avtale eller bookingbekreftelse for mer informasjon.  

Med skiltgjenkjenning får man ikke parkeringsbot på grunn av manglende betaling!

 

Gå til side for fordelsparkering for ansatte:

Fordelsparkering

  

Betaling til automat

Rett før du kjører ut kan du betale til automaten på stedet. Tast inn skiltnummeret ditt og betal med kort eller kontanter. 

Kø ved automaten? Bruke mobiltelefonen som betalingsautomat i steden. Se neste fane. 

Glemmer du å betale vil det komme en faktura i posten, dette er ikke en parkeringsbot. Se egen fane. 

 

  

 

 

Betal med mobilen

Etter du har kjørt ut fra parkeringsområdet kan du gå inn på mobilparkering.com og betale innen 48 timer. 

Uten profil: Du trenger ikke opprette profil for å bruke løsningen. Legg inn skiltnummeret ditt på forsiden og sjekk hvilke parkeringer du har som er utestående og betal dem der med kort. 

Med profil: Hvis du velger å opprette en brukerprofil kan du også betale parkeringen per gang. Det vil i tillegg være en rekke smarte funksjoner du kan utnytte. Noen eksempler:

  • Søk etter ubetalte parkeringer, betal dem, hent ut kvittering og send til deg selv på e-post
  • Søk etter betalte parkeringer og hent ut kvittering for disse og send til deg selv på e-post
  • Registrere et eller flere kjøretøy
  • Lagre et eller flere betalingskort
  • Koble ulike kort mot ulike kjøretøy, f.eks firmakort til firmabil og privatkort til privat bil
  • Automatisk trekk: Via "kjøretøy" kan du knytte et kort til et kjøretøy og skru av/på automatisk trekk

 Her kan du lese enda mer om Mobilparkering

Betaling med faktura

Hvis ingen betaling er registrert på ditt skiltnummer 48 timer etter at parkeringen har stoppet, vil en faktura bli tilsendt kjøretøyets eier. 

Dette er ikke en parkeringsbot, den er pålydende faktisk parkeringstid i henhold til gjeldende takster samt et fakturagebyr. For Avinors lufthavner er fakturagebyret på 49,-.

Se fanen for mobilbetaling på denne siden hvis du vil vite hvordan du unngår faktura. Vi anbefaler også å ta en titt på illustrasjonen eller videoen som du finner på denne siden. 

  

 

Avtalt parkering

Dersom du har en avtale med oss og f.eks har betalt parkeringen på forhånd har vi hvitelistet bilen din. 

Du trenger ikke gjøre noe som helst - bare kjør inn, parker og kjør ut igjen. 

Husk at det er ditt ansvar at du har informert oss om hvilke(t) kjøretøy du skal bruke når du parkerer med avtalen din. Slike avtaler kan for eksempel være:

  • Online Booking
  • Fordelsparkering (klikk for å lese mer)
  • Leieavtale /kontraktsparkerin
  • Andre avtaler om parkering

Dersom du bruker et annet kjøretøy enn det du har oppgitt i avtalen, er det umulig for oss å vite at det er du som kommer. Da kan det være du blir belastet vanlig parkeringsavgift. 

Sjekk derfor avtalen din med oss (f.eks bookingbekreftelsen eller leieavtalen). Der vil du se hva du må passe på og hvor du kan gå inn og redigere kjøretøyet som skal brukes. 

  

Slik fungerer det

 

Video