Under finner du ofte stilte spørsmål og svar. Klikk på faneblad og scroll ned for å lese. 

Ofte stilte spørsmål om Leie Parkering - FAQ

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål om leie av parkering. 

Klikk på den fanen du har behov for, både hvis du ønsker å inngå en ny leieavtale med oss, eller dersom du allerede har en avtale og ønsker å gå over til online-løsning. 

Hvis du fortsatt lurer på noe ta gjerne kontakt med vår avdeling for leie av parkering eller kundesenter, så hjelper vi deg. 

På denne siden finner du linker til portalen. 

     

Slik leier du parkering

Nå kan du leie parkering gjennom vår nettportal. Avhengig av parkeringsanlegg og tilgjengelighet tilbys ulike løsninger. Les om de ulike produkt-typene i en av de andre fanene. 

  1. Gå inn i portalen og søk etter ledig parkering.
  2. Klikk på stedet eller byen du ønsker, enten rett i kartet eller ved å benytte nedtrekksmenyene.
  3. Når du finner en leieavtale du er interessert i å se nærmere på, klikk på denne. Skjermen vil da vise deg litt flere detaljer. 
  4. Skriv inn registreringsnummeret på bilen din og velg ønsket starttidspunkt for avtalen.
  5. Les betingelsene, og huk av for at du aksepterer dem. 
  6. Klikk "fortsett"
  7. Et nytt skjermbilde ber deg om å legge inn ditt mobilnummer og passord. Fyll inn dette.
  8. Dersom du ikke har en profil på siden fra før, velg "ny bruker" evt "logg inn". 
  9. Du blir bedt om å fylle ut litt brukerinformasjon hvis du er en ny bruker. Fyll inn dette og klikk på "lagre detaljer". 
  10. Legg til et betalingskort, skjermbilde med DIBS/nets sin sikre løsning tar deg igjennom prosessen videre. 
  • Hvis du ikke finner parkeringsområdet du er ute etter i portalen, ta kontakt med oss
  • Hvis det ikke kommer opp noen parkeringsalternativer på parkeringsområdet du søker på, ta kontakt med oss. Det kan være vi akkurat ble utsolgt og at vi ikke har lagt ut mer tilgjengelige plasser enda. 
  • Hvis du har kupongkode, se videre fane for dette. 

Dersom vi ikke kan tilby leie parkering på det stedet du vil, er vi lokalkjente og kan forslå et område i nærheten eller tilby deg å stå på venteliste. 

 

 

Endre registreringsummer på kjøretøy

Du kan endre reg.nr. på kjøretøyet ditt ved å logge deg på din profil. Under "tillatelser" og "parkeringsoversikt" kan du endre.

Du kan også bruke EuroPark-Appen i dette tilfellet, etter at du har registrert avtale på nettsiden. Det er ingen begrensninger på hvor ofte man kan endre, bare påse at riktig reg.nr. ligger aktiv til enhver tid. Les mer om denne appen her. 

Registrering av flere kjøretøyer på en gang

Akkurat nå kan man dessverre ikke legge til flere kjøretøyer på en gang, men denne muligheten kommer snart. Vi vil oppdatere her.  Inntil dette er på plass anbefaler vi å bruke nettsiden eller EuroPark-Appen etter at du har registrert avtale på nettsiden, da den per nå er spesielt brukervennlig ved slike tilfeller. 

De ulike leie parkeringsavtalene

Avhengig av parkeringsanlegg og tilgjengelighet tilbys ulike løsninger: 

  • Løpende: Avtalen er løpende som et abonnement inntil du ønsker å si den opp. Vi tilbyr for eksempel 1 måned løpende eller 3 måneder løpende. Jo lenger man ønsker å binde seg for, jo billigere blir det.
  • Ikke løpende: Et sesongkort kan kjøpes for èn helg, èn uke, èn måned og så videre. Når perioden man har kjøpt er over, må man selv fornye sesongkortet. 
  • Kupongkode: Hvis du har en kupongkode huker du av for dette og legger inn koden. Koden "låser opp" flere parkeringsmuligheter og priser. I feltet for steder og anlegg vil du velge mellom de løsningene som gjelder for koden du har.

Hvis du ikke finner parkeringsområdet du er ute etter i portalen når du søker, eller det ikke kommer opp noen parkeringalternativer der, ta kontakt med oss så hjelper vi deg. 

Slik bruker du kupongkode

Hvis du har en kupongkode huker du av for dette og legger inn koden. Koden "låser opp" flere parkeringsmuligheter og priser. I feltet for steder og anlegg vil du velge mellom de løsningene som gjelder for koden du har.

Klikk her for en punktvis liste for hvordan koden brukes

Om betaling og faktura

Hvis du inngår et løpende abonnement, blir du automatisk trukket månedlig og slipper faktura og fakturagebyr.

Ikke-løpende sesonkort betaler en gang der og da på nettportalen. 

 

Jeg har registrert meg online men får faktura

Dette kan være tilfellet med noen av våre kunder som hadde et vanlig abonemment før men som nå har gått over til online-løsning. Fakturaen er antagelig for en tidligere periode. 

Vi har et system som fanger opp dette. Så fort du har registrert deg på digital plattform, vil faktura som er blitt sendt i mellomtiden krediteres. 

Har du vårt parkeringsbevis som et plastkort?

Vi har flere som leier parkering av oss som inngikk leieavtalen sin før vi introduserte online-løsningen. Hvis du er en av disse, har du antagelig et parkeringsbevis som et plastkort som du må passe på å legge i frontruten på bilen slik at kontrollørene våre gjenkjenner din rett til å parkere på stedet.Mange som bruker disse parkeringsbevisene i plast gir oss tilbakemeldinger om at det er lett å glemme kortet, spesielt fordi disse stadig fysisk må fornyes og fordi man bytter bil.

Fremover vil alle med slike plastkort motta en e-post fra oss med informasjon om hvordan de kan bytte over til den digitale løsningen vår som beskrevet ovenfor. Har du ikke enda fått informasjon fra oss.

  • Følg linken og beskrivelsen i e-posten for å komme i gang
  • Kontakt oss hvis du har behov for hjelp eller hvis du ikke enda har mottatt e-post fra oss

 

Hva skjer hvis jeg ikke går over til den digitale løsningen?

I løpet av 2017 ønsker vi at alle våre kunder går over til online løsningen. Kontakt oss hvis du har spørsmål, eller ikke har mulighet til å selv registrere deg som digital bruker. Plastkortet vil være gyldig en tid fremover. 

            

Om oppsigelse

  • Det er bare abonnementsavtaler (løpende avtaler) som må sies opp når du ikke har behov for den lenger.
  • Sesongkort går ut av seg selv etter perioden er ferdig og behøver således ikke sies opp.

Når du kjøper produktet vil du raskt se om det er løpende eller ikke. Sjekk eventuelt avtalen din/kjøpsvilkårene eller kontakt oss for å sjekke. 

 

Abonnementsavtaler som er inngått på online portal

Hvis du har inngått avtalen din i online portalen, kan du enkelt si opp selv ved å logge deg inn på profilen din på portalen. Finn linker til portalen her. 

 

Øvrige oppsigelser

Øvrige oppsigelser og liknende henvendelser må alltid sendes skriftlig til salgsavdelingen per e-post eller brev. Finn kontaktdetaljer her.